Δευτέρα 17 Νοεμβρίου 2008

Το τραίνο είχε τη δική του ιστορία

komvos: ΜΕΤΡΟ [metro]. Ήταν ένα τραίνο που βλεπε τ άλλα τραίνα να περνούν!
ΜΕΤΡΟ [metro]. Ήταν ένα τραίνο που βλεπε τ άλλα τραίνα να περνούν!
Ένα τραίνο άργησε. Πού; Μα στον Πειραιά φυσικά. Καθυστέρηση στην επέκταση του Μετρό στον Πειραιά φέρνει ο πόλεμος των κατασκευαστικών εταιρειών. Η Αττικό Μετρό ανακοίνωσε χθες την ακύρωση και την επαναπροκήρυξη του σχετικού διαγωνισμού, μετά την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να κάνει δεκτή την προσφυγή κοινοπραξίας. Aπό τη νέα δημοπράτηση θα λείπει ο τερματικός σταθμός της Ευαγγελιστρίας, στην κατασκευή του οποίου εναντιώθηκαν η Μητρόπολη Πειραιά και η Τοπική Αυτοδιοίκηση. Θύμα του χρόνιου πολέμου εργολαβικών συμφερόντων χαρακτηρίζει το έργο της επέκτασης του μετρό από το Χαϊδάρι έως τον Πειραιά, μήκους 7,6 χιλιομέτρων, προϋπολογισμού άνω των 500 εκατομμυρίων ευρώ. (Άρθρο e-tipos.com του ΔΕΜΕΡΤΖΗ ΑΡΓΥΡΗ) παρόν " Όνειρο ήταν και πάει το Μετρό για τους δήμους του Πειραιά". capital.gr "Ελάχιστα θα διαφοροποιηθεί το σκηνικό σε ό,τι αφορά τους διεκδικητές του έργου επέκτασης του μετρό από το Χαϊδάρι στον Πειραιά, αφού στο νέο διαγωνισμό που προκηρύσσει το ΥΠΕΧΩΔΕ αναμένεται να συμμετάσχουν περίπου τα ίδια κατασκευαστικά σχήματα που επεδίωξαν να αναλάβουν τη σύμβαση των 570 εκατ. ευρώ μέσω της πρώτης –και τελικά ακυρωθείσας– διαγωνιστικής διαδικασίας". e-tipos.com/ "Οι μεγάλες εργολαβικές κοινοπραξίες, που έχουν ήδη βάλει πόδι στα έργα του μετρό, επιχείρησαν να κλείσουν το δρόμο σε νέους «παίκτες». Στράφηκαν όλοι μαζί κατά της τεχνικής εταιρίας Μηχανική Α.Ε., συμφερόντων του κ. Π. Εμφιετζόγλου, η οποία για πρώτη φορά στο διαγωνισμό του έργου της επέκτασης προς Πειραιά κατάφερε να περάσει σε διαγωνισμό του μετρό από την πρώτη φάση προεπιλογής, συνεχίζοντας στην κούρσα διεκδίκησης". Υστερα από μπαράζ εργολαβικών προσφυγών και ενστάσεων κατά του διαγωνισμού, οι οποίες είχαν εκδικαστεί και απορριφθεί, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή άλλαξε ξαφνικά θέση τινάζοντας το διαγωνισμό στον αέρα. Η κατασκευή του έργου, συνολικής διάρκειας πέντε ετών, που θα εξυπηρετήσει τόσο τα δυτικά προάστια του Λεκανοπεδίου (Αγία Βαρβάρα, Νίκαια, Κορυδαλλός) όσο και τον Πειραιά με συνολικά 7 νέους σύγχρονους σταθμούς μετρό, αφού δεν άρχισε όπως είχε προγραμματιστεί από το περασμένο καλοκαίρι, τώρα μετατίθεται τουλάχιστον για δύο χρόνια. Ετσι, εκτός νέων εμπλοκών, ο υπόγειος μητροπολιτικός σιδηρόδρομος θα φτάσει στο πρώτο λιμάνι της χώρας αντί για το 2013 περί το 2015, ενώ οι καθυστερήσεις θα επιφέρουν και μεγάλες οικονομικές επιβαρύνσεις στο έργο. Και ρωτάει ο komvarxis: Εμείς εδώ ένα komvarxio έχουμε και δεν μπορούμε να το κάνουμε καλά. Εσείς κύριε σταθμάρχα, με τόσους σταθμούς; Λέτε να γίνει μετρό τελικά;

Δεν υπάρχουν σχόλια: