ΓΕΦΥΡΑ ΡΙΟΥ-ΑΝΤΙΡΡΙΟΥ "ΧΑΡΙΛΑΟΣ ΤΡΙΚΟΥΠΗΣ"
(Αναδημοσίευση)Πρόσφατα διάβαζα διάφορα πληροφοριακά στοιχεία περί της ζωής του Χαρίλαου Τρικούπη, ο οποίος παρόλο που θεωρείται από τους πλέον αξιόλογους πολιτικούς των νεότερων χρόνων της Ελλάδας, εν τούτοις έμεινε γνωστός στην ιστορία για τη φράση "δυστυχώς επτωχεύσαμεν" - φράση την οποία σύμφωνα με άλλες πηγές ουδέποτε εκστόμισε ενώπιον της Βουλής και λανθασμένα αποδίδεται στον ίδιο -. Η ιστορία από εκείνα τα χρόνια εν πολλοίς γνωστή και επαναλαμβανόμενη μέχρι και του παρόντος: η Ελλάδα επιβίωνε με δάνεια και κάποια στιγμή έφθασε στο σημείο να αδυνατεί να αποπληρώσει τους δανειστές της.
Οι νεώτεροι Έλληνες πολιτικοί αποφάσισαν να τιμήσουν τη μνήμη του Χαρίλαου Τρικούπη ονομάζοντας τη γέφυρα της ζεύξης Ρίου-Αντιρρίου ως "Γέφυρα Χαρίλαος Τρικούπης", αναγνωρίζοντας κατ'αυτόν τον τρόπο την ιδέα του συγκεκριμένου πολιτικού άνδρας, ο οποίος είχε οραματιστεί την εν λόγω ζεύξη πάνω από 100 χρόνια πριν.
Επειδή ως γνωστόν στην Ελλάδα το "καλό πράγμα αργεί να γίνει", η καλωδιωτή γέφυρα εν τέλει ολοκληρώθηκε το 2004 μεταξύ του Ρίου (κοντά στην Πάτρα) και του Αντιρρίου, συνδέοντας την Πελοπόννησο με τη δυτική ηπειρωτική Ελλάδα και προς τα πάνω με το υπόλοιπο της Ευρώπης. Η κατασκευάστρια εταιρία ήταν η γαλλικών συμφερόντων Vinci.
Η γέφυρα "Ρίου-Αντιρρίου" ή αλλιώς "Γέφυρα Χαρίλαος Τρικούπης" αποτελεί αγαπημένο φωτογραφικό προορισμό και στο διαδίκτυο μπορεί κανείς να απολαύσει πολλές φωτογραφίες της γέφυρας, με χρήση διαφόρων τεχνικών, με γωνίες λήψης τόσο από το Ρίο όσο και από το Αντίρριο, ή και αεροφωτογραφίες.
Ευθύς αμέσως παρουσιάζω μια σειρά από περσινές προσωπικές φωτογραφίες - ως επί το πλείστον σε HDR format - της εν λόγω γέφυρας:
περισσότερες φωτογραφίες στην πηγή
περισσότερες φωτογραφίες στην πηγή
περισσότερες φωτογραφίες στην πηγή
περισσότερες φωτογραφίες στην πηγή
Για να δείτε όλο το set φωτογραφιών σε υψηλότερη ανάλυση σε ένα slide show λίγων λεπτών πατήστε εδώ.
Πέραν όμως της φωτογραφικής διάστασης του θέματος, η γέφυρα Ρίου Αντιρρίου αποτελεί ένα μνημειώδες παράδειγμα διασπάθισης δημοσίου χρήματος το οποίο θα έπρεπε να διδάσκεται σε σχετικά case-studies σε όλα τα σοβαρά εκπαιδευτικά προγράμματα σπουδών που αφορούν τη διαχείριση έργων (project management) ως παράδειγμα προς αποφυγήν.
Είναι γνωστό πως το έγκυρο περιοδικό Economist από πολύ νωρίς έστρεψε τα βέλη της κριτικής στα υπέρογκα ποσά που επενδύθηκαν για την κατασκευή της γέφυρας επισημαίνοντας ότι συνδέει "το πουθενά συγκεκριμένα με το εντελώς πουθενά".
Ακόμη και σήμερα, εν έτει 2011, η Ολυμπία Οδός και η Ιονία Οδός αποτελούν ανολοκλήρωτα έργα για τα οποία καθημερινά οι διερχόμενοι οδηγοί καλούνται βεβαίως να πληρώσουν διόδια.
Η παρακάτω εικόνα, η οποία κυκλοφορεί στα διάφορα μέσα κοινωνικής δικτύωσης του διαδικτύου και μέσω ηλεκτρονικών ταχυδρομείων είναι τόσο εύγλωττη που δε χρήζει περαιτέρω σχολιασμού:
Η παρακάτω εικόνα, η οποία κυκλοφορεί στα διάφορα μέσα κοινωνικής δικτύωσης του διαδικτύου και μέσω ηλεκτρονικών ταχυδρομείων είναι τόσο εύγλωττη που δε χρήζει περαιτέρω σχολιασμού:
Ομοίως με το παραπάνω παράδειγμα υφίστανται άλλα τόσα, τα οποία σε μικρότερο ή σε μεγαλύτερο βαθμό καταδεικνύουν την "κατάντια" της σύγχρονης ελληνικής πολιτείας και κράτους.
Ας μην μας κάνει λοιπόν την παραμικρή εντύπωση ούτε η δημοσίως ομολογημένη πτώχευση της εποχής Τρικούπη ούτε η ανομολόγητη πτώχευση που βιώνουμε σήμερα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου